Friday, January 7, 2011

Pakcik Penyimpan Mohor Besar Raja-Raja dh Bersara.


Assalamualaikum..
Korg kenal x pakcik ni?? haaa, setiap umat Islam kt Malaysia ni
wajib kenal pakcik ni.
Haah?? xkenal??
Alaa.. pakcik yg selalu kita nk tgk & tunggu2 buat pengumumam
puasa, hari raya tu la..
haa, dh ingt?

Beliau ialah
Y.M Engku Tan Sri Dato Sri Ibrahim bin Engku Ngah.
Dikhabarkan beliau dah pn bersara kelmarin
07 Januari 2011.
Rasa cm sedih pn ade. Yela, nnt pose & raya thn2 dpn
kita xkn tgk dh pakcik ni yg umumkn.

Dari kecik smpai la sekarang pakcik ni la yg selalu duk umum
bila pose, bila raya kn?
Kdg2 suke dgr slang pakcik ni duk sebut tang
"negeghi-negeghi"
(betul ke aku eja? xpela, korg pun sure biase dgr kn..fhm2 sndri la ye)

Masa budak2 dlu abah aku slalu ckp
klu pakcik ni nk wt pengumumam tgk muke dia btl2.
Klu dia cm senyum2 tu makna nya esok raya la.
Kitorg adikbradik hape lg
duk tenung pakcik ni dalam2 dengan mata berkaca2.
haha

Yang bestnya
untuk menghargai jasa beliau sepanjang 22 tahun memegang
jawatan tersebut,
sebuah dokumentari khas mengenai
Penyimpan Mohor Besar Raja-Raja Melayu 
akan disiarkan esok pada 
09 Januari 2011
Jam 6 petang 
di TV 1.
Tengok, jangan x tengok.
Jangan duk ingat nk hadap Anugerah Juara Lagu je malam esok ye.
hehe

** kredit to Bro Framestone atas info ini.. tQ :)

2 comments:

  1. aahh.. bru taw pkcik ni da bersara..
    >_<

    ReplyDelete
  2. yela mizu-KDRI.. sedey :( xdpt nk tgk dia dh..

    ReplyDelete